پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳ |۱۸ محرم ۱۴۴۶ | Jul 25, 2024
قرآن کریم

حوزه/نشست بررسی کرسی ترویجی «مرجعیت علمی قرآن برای علوم انسانی اسلامی» در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کرسی ترویجی با عنوان «مرجعیت علمی قرآن برای علوم انسانی اسلامی» دوشنبه شب از سوی گروه مطالعات قرآن و حدیث پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و با همکاری هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی در سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم برگزار شد.

در این کرسی ترویجی حجت الاسلام  والمسلمین غلامرضا بهروز لک به سخنرانی پرداخت و حجت الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی نیا و سلیمان خاکبان به نقد سخنان وی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین بهروزی لک در این جلسه با بیان اینکه ارتباط قرآن با موضوعات مختلف از چند لحاظ قابل طرح است، گفت: گاهی قرآن به عنوان منبع احکام ما در نظر گرفته می‌شود و گاهی از حضور قرآن به عنوان یک منبع اعتقادی و جهان‌بینی نگریسته می‌شود و گاهی مرجعیت قرآن محل بحث قرار می‌گیرد که تمدن سازی آن را مدنظر قرار دهیم.

وی بیان کرد: در این بحث مرجعیت قرآن کریم به این معنا نیست که احکامی باشد که در زندگی باید لحاظ کنیم و یا اینکه یک منبعی برای کسب اطلاعاتی تاریخی باشد یا از آن نقشه کاری برای تمدن سازی درست کنیم بلکه از قرآن کریم می‌خواهیم چگونگی وجود رشد و تحول و در واقع شکوفایی آگاهی‌های سازمان یافته خودمان را طلب کنیم.

 

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha